ستاندارد مدیریت انرژی

۴۸ بازديد

ISO 50001، استاندارد جهانی سیستم های مدیریت انرژی، الزامات ایجاد، پیاده سازی، نگهداری و بهبود EnMS را مشخص می کند. صدور گواهینامه استاندارد ایزو 50001 تضمین می کند که سازمان شما دارای یک سیستم مدیریت انرژی سالم است که باعث کاهش مصرف انرژی، اثرات زیست محیطی و افزایش سودآوری می شود.


سیستم مدیریت انرژی بر مبنای ایزو 50001

پیاده سازی و اخذ استاندارد مدیریت انرژی برای نشان دادن استفاده کارآمد و کاهش هزینه ها است. استاندارد ایزو 50001  الزاماتی را برای شیوه های مدیریتی که در راستای به دست آوردن بهبود عملکرد انرژی مهم هستند، مشخص می کند. به مشتریان، کارکنان و ذینفعان نشان می دهد که استفاده بهینه از انرژی در سازمان شما در اولویت است و انرژی به طور سیستماتیک مدیریت می شود. ISO 50001 امکان ارتباط معتبر بازار در مورد تلاش های عملکرد انرژی را فراهم می کند.

صدور گواهینامه استاندارد ISO 50001 تضمین می کند که سازمان شما دارای یک سیستم مدیریت انرژی سالم است که باعث کاهش مصرف انرژی، اثرات زیست محیطی و افزایش سودآوری می شود. سیستم های مدیریت انرژی موثر EnMS به سازمان شما کمک می کنند تا فرآیندهایی را برای بهبود عملکرد انرژی ایجاد کنید. پیاده سازی باید هزینه های انرژی، انتشار گازهای گلخانه ای GHG  و سایر اثرات زیست محیطی را کاهش دهد. استاندارد ISO 50001 یک چارچوب بین المللی برای تامین، استفاده و مصرف انرژی در سازمان های صنعتی، تجاری و نهادی ایجاد می کند.


آیا برای اجرای ایزو 50001 آماده اید؟

مدیریت انرژی ISO 50001 با یک اندازه برای همه سازمانها امکان پذیر نیسا. نحوه استفاده، مدیریت و نظارت بر مصرف انرژی و انتشار کربن به نحوه عملکرد شما بستگی دارد. استقرار و اخذ گواهی ایزو 50001 کمک می کند که با مدیریت انرژی خود در مرحله متفاوتی نسبت به همتایان و رقبای خود قرار بگیرید. 


نکات مهم برای پیاده سازی ISO 50001 چیست؟

برای استقرار اثربخش استاندارد ایزو 50001 که هم باعث افزایش راندمان در موضوع مدیریت انرژی و هم موجب دریافت گواهینامه ایزو 50001 گردد، رعایت موارد ذیل توصیه می‌گردد:

از مدیریت ارشد تعهد و حمایت دریافت کنید.
کل کسب و کار را با ارتباطات داخلی خوب درگیر کنید.
مدیریت انرژی موجود را با الزامات ISO 50001 مقایسه کنید.
بازخورد مشتری و تامین کننده را در مورد مدیریت انرژی فعلی دریافت کنید.
یک تیم پیاده سازی ایزو 50001 ایجاد کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.
نقش ها، مسئولیت ها و مقیاس های زمانی را ترسیم کرده و به اشتراک بگذارید.
اصول اولیه استاندارد ISO 50001 را با کسب و کار خود تطبیق دهید.
انگیزه مشارکت کارکنان با آموزش و مشوق ها بالا ببرید.
دانش استاندارد ISO 50001 را به اشتراک بگذارید و کارکنان را تشویق کنید که به عنوان ممیزان داخلی ایزو 50001 آموزش ببینند.
سیستم استاندارد ISO 50001 خود را به طور مرتب بررسی کنید تا مطمئن شوید که به طور مداوم در حال بهبود سیستم ایزو 50001 خود هستید.



 مزایای دریافت گواهینامه ایزو 50001 چیست؟ (اخذ گواهی ISO 50001)


صدور گواهینامه سیستم مدیریت انرژی بر اساس استاندارد ISO 50001 ممکن است از بسیاری جهات به نفع سازمان شما باشد. یک سیستم مدیریت تایید شده بوسیله اخذ گواهی ایزو 50001، به اثبات می رساند که شما یک سیستم ساختاریافته و نظام مند برای کاهش ریسکهای انرژی و جنبه های زیست محیطی مرتبط با انرژی دارید که در راستای اهداف مدیریت انرژی فعالیت می کنید و متعهد به بهبود بیشتردر موضوع مدیریت انرژی بر مبنای ایزو 50001 هستید.
صدور گواهینامه استاندارد ایزو 50001 می تواند به موارد زیر کمک کند:
بهبود عملکرد انرژی، از جمله بهره وری انرژی، استفاده و مصرف انرژی.
کاهش اثرات زیست محیطی، از جمله انتشار گازهای گلخانه ای بدون تأثیر بر عملیات و به طور همزمان افزایش سودآوری.
بهبود مستمر سیستم های مدیریت انرژی.
حصول اطمینان از اندازه گیری، مستندسازی، گزارش دهی و محک زدن مصرف انرژی.
ارتباطات معتبر در مورد تلاش های موثر در موضوع عملکرد انرژی.
با توجه به تمرکز مشتری و کسب و کار بر روی بهره وری انرژی، گروههای مختلف سهامداران، ذی‌نفعان و مشتریان به دنبال نظارت فعالانه، کنترل و کاهش مصرف انرژی هستند. علاوه بر افزایش شهرت، استفاده کارآمدتر از انرژی، می تواند هزینه ها را کاهش داده و خطرات افزایش قیمت انرژی و قطع عرضه را کاهش دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.